Eerste aankopen - Reisverslag uit Almere-Haven, Nederland van Richard en Shanna - WaarBenJij.nu Eerste aankopen - Reisverslag uit Almere-Haven, Nederland van Richard en Shanna - WaarBenJij.nu

Eerste aankopen

Door: richshan

Blijf op de hoogte en volg Richard en Shanna

03 Juli 2011 | Nederland, Almere-Haven

Heej allemaal,

De teller hiernaast zegt dat er nog zo'n 80 dagen zijn tot onze geplande vertrek (de precieze datum weten we nog niet), dus het komt steeds dichterbij. Hoog tijd dus om jullie op de hoogte te gaan houden van onze voortgang van de voorbereidingen.

Er moet best een hoop geregeld worden, maar er is ook al een hoop geregeld. Een korte samenvatting van onze boodschappenlijst volgt hieronder.

Zo zijn we al vroeg begonnen met het halen van allerlei inentingen, een heel boekje vol stempels zijn daarvan het souvenier. Nog steeds komen we geregeld langs bij Meditel waar we nog wat prikken mogen halen. Meest recente prik is die tegen hondsdolheid.

Daarnaast zijn we voor het eerste deel van de reis (de treinreis van Moskou naar Peking - 'Transmongolië-express') ondermeer de vertrektijd, visa en tussenstations aan het regelen. Het is nog een beetje abstract, maar krijgt beetje bij beetje meer vorm.

Qua materiaal hebben we ons ook al goed voorbereid. Een tijd geleden hebben we een mooie wereldkaart gekocht die nu de muur siert in onze woonkamer, zodat we onze reis alvast visueel kunnen maken. Tweede Pinksterdag hebben we de hele dag doorgebracht in de Bever Outdoorwinkel, waar we van alles bekeken en geprobeerd hebben. Vorige week zijn we uiteindelijk bij Soellaart, in Haarlem, echt aan het shoppen gegaan. Onder ervaren leiding hebben we nog de laatste tips ter harte genomen en daar slaapzakken, matjes en wandelschoenen gekocht. Gisteren zijn we bij Joho (een wereldreisspecialist) geweest voor de tassen. Het zijn twee grote Nomad backpacks, een blauwe van 65 liter voor Shanna en een groene van 80 liter voor Richard. Onze voorkeuren lagen bij een tas met een hele stevige heupband en een extra aangespbare rugzak, die bij dagtrips los kan worden meegenomen. Dit bleek nog lastig te combineren, maar uiteindelijk is dit gelukkig wel gelukt. Ook hebben we gisteren twee Lonely Planet's gekocht, één voor China en één voor zuid-oost Azië (Vietnam, Laos, Cambodja, Thailand, Burma, Maleisië en Indonesië), die beiden ongeveer even dik zijn...

De eerste, duurste en grootste tastbare aankopen zijn dus aangeschaft en nu gaan we ons richten op wat we nog meer mee moeten nemen zoals kleding, dit aan de hand van de ultieme meeneemlijst van Joho. Verder hopen we zo snel mogelijk de treinreis definitief te maken zodat we een exacte vertrekdatum weten.

Als er nieuwe ontwikkelingen zijn horen jullie dat natuurlijk weer van ons!

Groetjes Richard en Shanna

• 03 Juli 2011 - 20:12

Maryvonne:

Supergaaf! Ik begin nu ook een beetje aan mijn reis te denken. 3mnd door ZO-Azië backpacken. Misschien komen we elkaar nog tegen?

Groetjes!

• 03 Juli 2011 - 20:55

Brenda De Noord:

Jeetje zeg wat gaat het snel! Leuk leuk! Ik ben erg benieuwd naar jullie blogs, vind deze in ieder geval erg geslaagd! Ik ga jullie volgen!

xx
    Brenda

• 04 Juli 2011 - 02:21

Douglas:

Hey Shanna-Banana en Richard! Spannend dit :D Ik ben zeer benieuwd naar de verrichtingen.

Groetjes!

• 04 Juli 2011 - 07:40

Kitty:

Super leuk dat jullie zo goed geslaagd zijn met jullie aankopen. Het komt nu écht dichterbij, en niet alleen voor jullie.....