En toen waren het nog maar 10 dagen tot vertrek... - Reisverslag uit Almere-Haven, Nederland van Richard en Shanna - WaarBenJij.nu En toen waren het nog maar 10 dagen tot vertrek... - Reisverslag uit Almere-Haven, Nederland van Richard en Shanna - WaarBenJij.nu

En toen waren het nog maar 10 dagen tot vertrek...

Door: richshan

Blijf op de hoogte en volg Richard en Shanna

15 September 2011 | Nederland, Almere-Haven

Vandaag rondt Shanna haar studie echt helemaal af en vanaf nu kan ze zich dus volledig richten op de reis. Richard werkt vandaag z'n laatste hele dag, morgen nog 'n dagje en z'n laptop, telefoon en auto inleveren. Het werkende leven voor het komende jaar is dan afgesloten!

Natuurlijk hebben we de afgelopen periode niet alleen gewerkt, maar zijn we ook verder gegaan met de voorbereidingen. Zo hebben we de vliegtickets van Indonesië (Denpasar) naar Australië (Cairns) en van Nieuw-Zeeland (Auckland) naar Amsterdam geboekt. Hierdoor hebben we ook een iets definitievere planning gekregen. Deze zullen we als apart reisverslag plaatsen, zodat deze makkelijk terug te vinden is :)

Naast de vliegtickets hebben we ook een huurder voor ons appartement gevonden. Het moet nu nog wel geregeld worden met de woningbouw, maar we gaan er maar even van uit dat dat gaat lukken! De reis- en annuleringsverzekeringen zijn ook afgesloten, dus we kunnen met een gerust hart vertrekken. Inmiddels hebben we voor de treinreis alle reisbescheiden binnen gekregen. Dit wil zeggen alle tickets voor de hele reis en onze paspoorten met de visa voor Rusland, Mongolië en China. Dit gedeelte is dan ook helemaal klaar, we moeten alleen nog oefenen op ons Russisch, Mongools en Chinees ;)

Ook zijn we voor kleding wezen shoppen. Het was nog een hele kluif om geschikte, passende en betaalbare kleding te vinden (tsja, wat wil je met zo'n eisenlijst), maar het is gelukt. We hebben onder andere mooie waterdichte jassen, warme fleecevesten, afritsbare broeken, toffe blouses en goede sokken gekocht. Ook is er een voorraad Deet (anti-muggenmiddel) ingeslagen :) Daarnaast zijn er nog wat spulletje gekocht zoals reiskussentjes, materiaal om onze matjes aan elkaar te maken en waterdichte zakjes.

De grootste uitgaven vooraf zijn nu wel gedaan. Er zijn echter nog wel kleinere dingen die gekocht moeten worden. Hierbij kun je denken aan slotjes, draadsloten, moneybelts, compressiezakken, handdoeken en medicijnen. Daarnaast zijn er natuurlijk nog de dingen als het inpakken van onze persoonlijke spullen uit ons appartement, het kopieren/opslaan van alle belangrijke documenten en uiteindelijk het inpakken van onze tas.

We hoeven ons de komende 10 dagen dus niet te vervelen, zeker niet omdat we heel veel mensen nog even willen zien, iets wat straks 10 maanden niet kan. We moeten toegeven dat het hele feit dat we straks 10 maanden weg zijn nog steeds een beetje onwerkelijk is, maar dat besef zal snel genoeg komen. We genieten nu in ieder geval nog even van het feit dat alle familie en vrienden zo dichtbij zijn :)

• 15 September 2011 - 14:06

Annie Kauling:

Geniet van de laatste dagen in ons kikkerlandje en van jullie eigen huis. Over een paar dagen is de hele wereld je thuis. Goede reis en ik volg jullie met veel plezier.
    Lieve groeten!!

• 15 September 2011 - 14:14

Doug:

Hey Shanna-banana en Richard! Ik zie jullie zaterdag :) Spannend dat het nog maar 10 dagen is! Ik heb trouwens de film Transsiberian gezien en dat is euh... niet echt een aanrader als je met de Transsiberian Express gaat reizen haha ;)