PECTOPAH in Moskou - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Richard en Shanna - WaarBenJij.nu PECTOPAH in Moskou - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Richard en Shanna - WaarBenJij.nu

PECTOPAH in Moskou

Door: richshan

Blijf op de hoogte en volg Richard en Shanna

26 September 2011 | Rusland, Moskou

Alles wat we meewilden nemen, zit in onze tas en na een emotioneel, maar ook nog erg gezellig afscheid zijn we met het vliegtuig vertrokken naar Moskou.
Na een goede aankomst gisteren in Moskou zijn we vandaag de stad, de Cyrillische tekens en de Russische eetgewoontes aan het ontdekken.
Het is al met al best ingewikkeld, die tekens zoals P, C, H, B en nog meer die in ons schrift een andere betekenis hebben dan in het 'Russisch'. Zo is een P eigenlijk een R, een C is een S, een H is een N en de B is dan een U of een V. Het woord in de titel van de blog wordt dan ineens 'RESTORAN' en ineens een stuk beter te begrijpen! Kortom, we lopen continu te vertalen.
Het grootste probleem hebben we met het begrijpen van de eetgewoontes, we proberen ons aan te passen, maar snappen niet zo goed wanneer we wat moeten eten!
We proberen allerlei Russisch eten en komen in ieder geval niets te kort. Het meeste is ook nog eens best lekker! Met een wandeling door de stad hebben we grootste bezienswaardigheden wel gezien. Het Kremlin (van buiten dan), het Rode Plein en de Basiliuskathedraal hebben we al afgevinkt. De rest van de wandeling voerde ons nog langs mooie gebouwen en parken en langs bijzondere mensen op straat.
Morgenavond vertrekt onze trein naar het Oosten, voor die tijd gaan we zeker nog even het metrostelsel in, dat schijnt een ervaring op zich te zijn.
In de trein wordt internetten wat lastig, een volgende update zal even op zich doen wachten.

• 26 September 2011 - 19:11

Ria B:

Wat heerlijk dat het allemaal zo goed is gegaan. Lekker werk om de hele dag te lopen vertalen maar dat maakt het ook wel weer leuk
    Ook leuke foto's hoor

• 26 September 2011 - 19:12

Marlous:

Yeah, wat goed om te horen! Over 10 maanden zijn jullie veel ervaringen en kennis over andere culturen rijker! Komt helemaal goed :-D! Wat een ontzettend leuke foto ook van jullie twee! Geniet, veel plezier! X, Marlous

• 26 September 2011 - 19:15

Myrna:

Jeeej een blog update, zo snel! :D

Heel veel plezier nog in Moskou en natuurlijk in de trein!

KUSS Myr

• 26 September 2011 - 19:22

Wouter & Jolanda:

Fijn om te horen dat alles goed gaat, maar wat zit er in je drinken? Oogballen? :D

Groetjes,
    W&J

• 26 September 2011 - 19:27

Richard En Shanna:

We denken dat het lychees in het drinken waren, maar echt zeker weten doen we het niet.....

• 26 September 2011 - 19:33

Kitty:

Ik wens jullie heel veel plezier en genieten zullen jullie zeker. Ik kijk al uit naar jullie volgende avontuur.
    Kitty en Rene

• 26 September 2011 - 19:48

Brenda:

Dag lieve Shanna en Richard!
    Wat leuk om nu al wat van jullie belevenissen te lezen! Heel veel plezier op weg naar het Oosten. Jullie zien er goed uit op die foto! En het eten is trouwens ook niet verkeerd... Doe voorzichtig en geniet vooral overal van! Liefs, Brenda

• 26 September 2011 - 21:57

Doug:

Tof! Hopelijk hebben jullie een goede vlucht gehad. Veel plezier in en een goede treinreis richting het verre oosten

• 27 September 2011 - 19:34

Kitty:

Hoi lieverds, wat hebben jullie al veel gezien en gedaan in de korte tijd dat jullie weg zijn. Het eten ziet er lekker uit. Maar wat zit er in het glas? Het lijkt wel limonade met oogballen, brrrr.
    Heel veel plezier tijdens de treinreis, ik wacht met smart op een volgende verslagje (en foto's).
    Ik mis jullie ook al een beetje, maar jullie blije en ontspannen gezichten op de foto maken een hoop goed!

• 27 September 2011 - 19:46

Arie & Sandra (2E):

Hoi Shanna & Richard, we gaan jullie volgen hoor! Wij wensen jullie een geweldige reis toe, maar dat gaat ongetwijfeld lukken!

• 27 September 2011 - 21:54

Joop En Mini:

Leuke foto van jullie.
    maar van dat eten en drinken vind ik ook heel leuk.
    Ik ben heel benieuwd wat de mensen over de wereld zoal eten.
    Dit ziet er lekker uit.
    Van sommige landen weet je het wel ongeveer, maar wat er in Rusland gegeten wordt, geen idee.
    Leuk om veel te zien en van alles te proeven.
    Geniet maar samen, liefs van ons

• 29 September 2011 - 07:25

Annie K:

Wat ontzettend leuk om zo snel van jullie te horen hoe het jullie in Moskou vergaat!
    Ben benieuwd hoe de treinreis gaat worden en vind het leuk jullie verhalen te lezen. Veel plezier!!

• 30 September 2011 - 12:09

Betty De N:

Hoi super hoor jullie mooie verslag te lezen, jullie zien er prima uit op de foto, en veel plezier en goede reis verder liefs arnold en betty

• 01 Oktober 2011 - 20:25

Nicole:

Leuk om nu al wat van jullie te lezen en zien.
    Jullie hebben nu dus al veel gezien en gedaan, klinkt allemaal super.
    Hele goede treinreis nog, en ik kijk uit naar jullie volgende verslag.

Xxx Nicole

• 04 Oktober 2011 - 15:52

Ingrid:

Wat een leuke uitdaging om zo'n reis te maken, heel veel plezier en leuk om jullie te volgen. Goede reis.

• 09 Oktober 2011 - 22:11

Jacques:

Hallo Richard en Shanna, Kijk uit naar jullie volgende bericht. Ben zelf net terug van een fietstocht naar Santiago de Compostela in Spanje. Was elke dag leuk om de voortgang te melden op het internet. Helaas was in Frankrijk het vinden van een Wifi punt niet zo makkelijk. Hoop dat dat bij jullie goed gaat, anders is een sms-je naar de site ook een goed middel om het thuisfront wat te laten weten. Veel succes op jullie verdere reis!!

• 10 Oktober 2011 - 18:38

Marieke:

Ha reizigers,
    We misten jullie zondag bij de verjaardag van Kitty (ofwel oma voor jullie). Leuk om even bij te lezen, wel aanlokkelijk hoor, zo lang er tussenuit. Nou, wij werken, vieren de herfst, genieten van twee jonge poesjes die hier de boel op stelten zetten, en zagen het buikje van Jolanda dit weekend. Geniet van jullie reis en van elkaar!
    Marieke en Marianne